Investnet.pl > Poradniki > WooCommerce > Kupony rabatowe w WooCommerce

Kupony rabatowe w WooCommerce

2021-07-05

Spis treści

  1. Kod kuponu – zarządzanie produktami WooCommerce
  2. Opis kuponu
  3. Dane kuponu

Kupony rabatowe w WooCommerce możemy dostarczyć użytkownikom w formie promocji, która pomoże zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie.

Aby, dodać kupon przejdźmy do zakładki Kupony znajdującej się w menu rozwijanym wtyczki WooCommerce oraz w zakładce Marketing -> Kupony.

Kupony rabatowe w WooCommerce
Dodawanie kuponów w WooCommerce

Pojawi nam się okno z kuponami dostępnymi w naszym sklepie, jeśli takowych nie mamy jeszcze w swojej ofercie, pojawi się przycisk do utworzenia swojego pierwszego kuponu – Utwórz pierwszy kupon – klikamy przycisk.

Zostaniemy przeniesieni do okna dodawania nowego kuponu. Mamy tutaj sporo pól do uzupełnienia.

Kod kuponu

Kod kuponu jest to dokładna treść, którą użytkownik będzie musiał podać aby skorzystać z danego kuponu. Możemy wygenerować kod kuponu lub stworzyć go sami. Możemy nazwać dowolnie np. znizka20.

Opis kuponu – kupony rabatowe w WooCommerce

Jest to opis dla administratora, aby wiedział do czego zniżka zobowiązuje i na czym polega promocja z użyciem danego kuponu.

Dane kuponu

W tym miejscu mamy kilka ustawień dotyczących funkcjonalności kuponu.

blank
  • Ustawienia główne – znajdziemy tutaj najważniejsze ustawienia.
    • Typ rabatu – możemy ustalić tutaj czego dotyczyć ma rabat. Do wyboru: kwotowy rabat na koszyk, procentowy rabat od zamówienia, kwotowy rabat na produkt.
    • Wartość kuponu – wartość procentowa lub kwotowa w zależności od typu rabatu.
    • Zezwól na darmową wysyłkę – możemy dodać darmową wysyłkę do danego kuponu.
    • Data wygaśnięcia kuponu – możemy dany kupon aktywować na jakiś okres czasu, np. na tydzień.
  • Ograniczenia użytkowania – w tym miejscu możemy ograniczyć kupon, aby działał na ściśle określonych zasadach. Znajdziemy tutaj warunki, które zamówienie musi spełniać aby kupon został zastosowany.
    • Minimalna kwota zakupu – minimalna kwota zamówienia, aby kupon został zastosowany.
    • Maksymalna kwota zakupu – maksymalna kwota zamówienia, aby kupon został zastosowany.
    • Do pojedynczego użytku – kupon jednorazowy.
    • Wyklucz produkty z promocji – zaznaczając tą opcję produkty będące na promocji zostaną wykluczone z zastosowania kuponu.
    • Produkty, kategorie – możemy dodać poszczególne produkty i kategorie, na które kupon będzie można zastosować.
    • Wykluczanie produktów i kategorii – możemy dodać poszczególne produkty i kategorie, na które kupon nie będzie działał.
    • Ograniczenie do wybranych adresów e-mail – możemy wpisać adresy e-mail naszych klientów, do których chcemy ograniczyć działanie kuponu – czyli tylko klienci z tej listy będą mogły skorzystać z kuponu.
  • Limity wykorzystania
    • Limit wykorzystania na kupon – możemy zostawić nieograniczone – ile osób będzie posiadało dany kupon tyle będzie możliwości skorzystania z kuponu.
    • Limit wykorzystana na użytkownika – warto zmienić tą opcję na 1 – czyli istnieje tylko pojedyncza możliwość wykorzystania kuponu na jednego użytkownika.
blank
Autor
Jakub Wiśniewski

Specjalista WordPress - programista z zawodu, wykształcenia oraz z pasji. Wolny czas spędza czytając o nowych technologiach, grając w siatkówkę i ćwicząc grę na perkusji.

Sprawdź również