Investnet.pl > Poradniki > WooCommerce > Ustawienia produktów WooCommerce

Ustawienia produktów WooCommerce

2021-07-05

Spis treści

  1. Ustawienia główne produktów
    1. Strony sklepu
    2. Jednostka miary
    3. Opinie
  2. Magazyn
    1. Zarządzanie stanem magazynowym
  3. Produkty do pobrania

W zakładce produkty mamy trzy opcje w górnej nawigacji zakładki: Ustawienia główne, Magazyn, Produkty do pobrania. Zaczynamy konfigurację produktów od zakładki – Ustawienia główne.

Ustawienia główne produktów

Sekcja ta pozwala na dostosowanie wyświetlania produktów w naszym sklepie i odpowiednią konfigurację produktów. Znajdziemy tutaj wiele przydatnych opcji.

Strony sklepu

  • Strona sklepu – w tym miejscu ustalamy na której stronie naszego serwisu chcemy wyświetlić katalog z listą wszystkich naszych produktów. Spośród wszystkich naszych stron wybieramy docelową podstronę dla katalogu produktów – np. Sklep.
Ustawienia produktów WooCommerce
Katalog produktów WooCommerce
  • Dodawanie do koszyka – w tym przypadku mamy dwie opcje:
    • Przekieruj do koszyka po dodaniu produktu – w tym przypadku po dodaniu dowolnego produktu do koszyka przekierowujemy użytkownika do strony koszyka.
    • Włącz przyciski dodawania do koszyka w technologii AJAX na stronach archiwów – ta opcja pozwala na pozostanie na obecnej stronie bez przenoszenia użytkownika do podstrony koszyka po dodaniu produktu.
  • Obrazek zastępczy – domyślnie WooCommerce doda swój obrazek zastępczy dla produktów, które nie posiadają głównego zdjęcia. Jeśli chcemy zmienić domyślny obrazek zastępczy wystarczy w tym polu wpisać ID zdjęcia, które chcemy zamienić.

Jednostka miary

  • Jednostka wagi – wybieramy z listy rozwijanej jednostkę wagi, która obowiązuje w przypadku naszych produktów. Wybieramy kg lub g.
  • Jednostka wymiarów – podobnie jak jednostka wagi – w tym przypadku wybieramy m, cm lub mm.

Opinie

  • Włącz opinie – w tym miejscu zarządzamy opiniami w naszym sklepie. Mamy do wyboru kilka opcji
    • Włącz opinie o produktach – włączamy opinie o produktach w sklepie, tym samym umożliwiamy użytkownikom dodawanie pisemnych komentarzy do produktów.
    • Pokaz etykietkę “zweryfikowany właściciel” przy opiniach klientów – w tym przypadku sprawdzane jest czy użytkownik wystawiający opinię faktycznie zakupił dany przedmiot. Jeśli tak pojawi się przy jego opinii etykietka informująca o zweryfikowanym właścicielu.
    • Opinie mogą być dodane tylko przez “zweryfikowanych właścicieli” – komentowanie, dodawanie opinii do produktów będzie możliwe tylko jeśli użytkownik kupił dany produkt.
  • Oceny produktów – jest to system, który pozwala na ocenę produktów poprzez użytkowników przy pomocy gwiazdek.
    • Włącz oceny (gwiazdki) przy opiniach – dodając opinię użytkownik będzie miał możliwość dodania oceny przy pomocy gwiazdek. Użytkownik dodający opinię będzie mógł ocenić produkt od jednej do pięciu gwiazdek.
    • Oceny powinny być wymagane, nie opcjonalne – ta opcja wymaga przy dodawaniu opinii oceny produktu przy pomocy gwiazdek. Bez wystawienia oceny nie można wystawić opinii.

Magazyn – ustawienia produktów WooCommerce

W tym miejscu znajdziemy opcje dotyczące zarządzania stanem magazynowym naszych produktów. W zależności od prowadzonego biznesu możemy skorzystać z tej opcji lub ją wyłączyć. Jeśli np. sprzedajemy produkty fizyczne – zarządzanie stanem magazynowym włączone, natomiast jeśli są to produkty bez żadnych limitów np. produkty przekazywane drogą elektroniczną – zarządzanie stanem magazynowym możemy wyłączyć.

Zarządzanie stanem magazynowym

  • Zarządzanie stanem magazynowym – opcja Włącz zarządzanie stanem magazynowym pozwoli na włączenie wszelkich funkcjonalności z tym związanych.
  • Wstrzymuj stan magazynowy (w minutach) – jest to funkcjonalność, która pozwala na zablokowanie danego produktu na np. 60 minut, jeśli użytkownik doda produkt do koszyka. Jeśli natomiast użytkownik nie opłaci w ciągu 60 minut danego zamówienia, wówczas produkt wraca do ogólnego stanu magazynowego i zostaje usunięty z koszyka użytkownika. Możemy ustawić dowolny czas wstrzymania stanu magazynowego.
  • Powiadomienia – pozwalają na informowanie osoby odpowiedzialnej za zarządzanie stanem magazynowym naszego sklepu o niskim stanie magazynowym lub o braku towaru w magazynie. Jeśli zaznaczymy te opcje wówczas Odbiorca powiadomień dostanie odpowiednie maile na swoją skrzynkę pocztową.
  • Odbiorca(y) powiadomień – w tym miejscu możemy wpisać odbiorców powiadomień. Możemy wpisać kilku odbiorców wpisując maile po przecinku.
  • Próg niskiego poziomu stanu magazynowego – w tym miejscu ustalamy jaka ilość produktów na stanie magazynowym powoduje wysłanie powiadomienia o niskim stanie magazynowym. Domyślnie jest to wartość 2, natomiast proponuję wpisać nieco wyższą wartość w zależności co od charakterystyki sprzedawanych przedmiotów.
  • Próg braku w magazynie – podobnie jak wyżej z tym, że dostaniemy powiadomienie o braku towaru w magazynie.
  • Widoczność braku w magazynie – jeśli danego produktu nie ma na stanie, wówczas będzie on ukryty i użytkownik nie będzie mógł go zobaczyć. Warto nie zaznaczać tej opcji, ponieważ potencjalny klient i tak nie będzie mógł kupić danego produktu, jeśli tymczasowo nie ma go na magazynie, natomiast będzie wiedział, że taki produkt znajduje się w naszej ofercie.
  • Wyświetlanie stanu magazynowego – możemy w tym miejscu zarządzać informowaniem użytkowników o stanie magazynowym danego produktu. Mamy do wyboru 3 opcje – możemy pokazywać stan magazynowy, pokazywać stan magazynowy tylko jak jest niski albo nie pokazywać stanu magazynowego dla użytkowników.

Produkty do pobrania

WooCommerce umożliwia nam sprzedaż produktów nie tylko produktów fizycznych ale także produktów przekazywanych drogą elektroniczną, np. zdjęcia, licencje, ebooki itp. W tej zakładce ustawień możemy znaleźć przydatne opcje w przypadku sprzedaży tego typu produktów.

  • Sposób pobierania plików – w tym miejscu mamy do wyboru trzy opcje – polecam zostawić opcję Wymuszaj pobieranie, która po zakupie danego przedmiotu wymusi pobranie danego produktu na dysk urządzenia z którego kupuje dany produkt.
  • Ograniczenia dostępu – możemy ustalić kilka zabezpieczeń w przypadku pobierania produktów.
    • Pobieranie wymaga zalogowania – jeśli użytkownik kupił u nas produkt do pobrania, wówczas warto zaznaczyć tą opcję, aby tylko zalogowany użytkownik, który kupił dany przedmiot mógł go pobrać. Pozwoli to na uniknięcie sytuacji, w której użytkownik przesyła link do pobrania produktu dla innych nieautoryzowanych użytkowników.
    • Przyznaj dostęp do pobieranych produktów po płatności – użytkownik po zakupieniu produktu i po opłaceniu zamówienia, może pobrać dany produkt zanim zatwierdzimy zamówienie.
  • Nazwa pliku – jest to opcja która pozwala, aby link pobierania danego produktu był nieczytelny dla użytkownika. W ten sposób użytkownik nie ma bezpośredniego dostępu do pliku i nie prześle produktu do innych niepożądanych osób. Jeśli katalog pobierania jest chroniony – nie zaznaczamy tej opcji.
Autor
Jakub Wiśniewski

Specjalista WordPress - programista z zawodu, wykształcenia oraz z pasji. Wolny czas spędza czytając o nowych technologiach, grając w siatkówkę i ćwicząc grę na perkusji.

Sprawdź również